Masrawy News أخبار مصر السياسية

الثلاثاء، 1 يونيو 2010

اخترناه

من روائع الغناء العربي
القيت فيها تعاويذ خاصة فلا تعلم السر الأبداعي بها
كنت في احد التدوينات السابقة
سابقة اية صحيح دة هما كلهم على بعضهم 2 اصلا و دي التالتة انا شكلي بهس
المهم انا قلت اني هتكلم عن الر المكنون في القطعة الفذة دي
و قصتي معاها ابتدت السنة دي
في ايميل كان جايلي من جهة غير معلومة فيه لينك للاغنية دي على اليوتيوب
بصراحة اول ما فتحت اللينك اتاخدت بالناس اللي بتصقف دي و الصراحة اتخضيت
بعد كدة لقيت واحدة مسهوكة بتغني كدة ووراها شلة قاعدة تقول اخترناه
بصراحة مع تتابع الجمل انا بدأت افقد السيطرة على اعضاء جسمي خاصة في الحتة بتاعت و دة تكليييف مش تشريييييف
و لقيت نفسي قمت من على السرير و ابتديت اؤدي رقصات غريبة تشبه رقصة المطر عند القبائل الهنود الحمر
و بعديها دخلت عليا الصدمة العاطفية المهولة بتاعت راجل كدة صوته زي ما بيقول بتوع الانف و الاذن hot potato voice
 معرفش اية علاقة البطاطا السخنة بالصوت عشان الصوت يتوصف بيها بس دكاترة الانف و الأذن بيقولوا كدة
لقيته بيقول قاعدين على المسطبة ويااااااااااااااااااااااااه
انا ساعتها انشكحت انشكاحة فظيعة
بعديها جت بت مسرسعة بتقول البير و غطاااااه و كله صراااااحة
خلتني احس احساسات غريبة كدة
المهم بعد انتهاء الاوبريت المهيب دة انا عمل ما فقت من الصدمة كنت قايم مشغله تاني  و معلي على الصوت على الاخر
و قمت اؤدي الرقصة بتاعت المطر السابق ذكرها
بس ساعتها لقيت اختي الصغيرة جاية تؤدي نفس الرقصة الشعائرية لا اراديا
و الجيران و الدنيا اتقلبت حتى جيرانا عندهم جدتهم ست عجوزة مشلولة لقيناها جاية تشاور اخترناه اخترناه هيا كمان
شفتوا قد اية الوبريت مأثر في الناس
المهم انا افتكرت اني ناز مع اصحابي رايحين مشوار
بس ساعتها قلت ازاي يا واد يا محمد هتمشي من غير ما تسمع الأبداع دة تاني
ساعتها نزل عليا الوحي الالهي و قمت محول الأغنية ام بي 3 و واخدها على الموبايل
و قمت مشغلها مع ااصحابي في العربية
و فجأة دخلنا في نفس النوبات الهيسترية و حالة النبساط و الندهاش المفاجئة اللي عاملة زي التسمم بالأتروبين دي
و فتحنا الشبابيك لنور الشمس بقا و علينا الصوت على الأخر
شمس اية صحيح احنا كنا بالليل
مش مهم دي كلها شكليات
هدا من جنبينا موتوسيكل بتاع دليفري و اول ما سمع الابداع اللي بيشع من العربية
قام رافع ايده و قعد يقول اخترنااااه اخترناااااه
و بعدين طاااااااااااااااخ بووووووم طيييييييييييييييييييييخ
الراجل لب في الرصيف
بصراحة  ساعتها انا فقت اخيرا من الاغنية و القلق كان هيموتني
اصل لو الكل نازل معاه بيبي ماشين (يعني في كوبايات كرتون مش في كانز) اكيد اكيد هيتدلق على الأكل و يبوظوا
و دي حاجة تقهر يعني  اوردر كوك دوور متكلفله بتاع 100 120 جنية يتبل كدة
ما علينا كملنا مسيرتنا المظفرة لحد كوبري العباسية
و هناك خير اللهم اجعله خير لقينا لجنة
و احنا داخلين معليين الصوت و النور العالي والع و داخلين على الظابط بنقول و لا هيديني و لا يرقيني الخخخخخخخخخخخخ
بيقولنا هيديكوا اية يا ولاد تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييتتتتتتتتتتتتتتتتت
الرخص و بطاي............... و فجأة اصاب وشه بالشلل اة يا عيني كبد امه
و لقيناه بيكمل الكوبليية معانا  و عشااان كدة احنا اخترناااااااااااااااااااااااااااااااااه
وو قام  باعت معانا موتويطل من بتوعهم اللي بيعملوا عنننننننننن عنننننننننننن
عشان يرافقنا الى مثوانا الأخييييييير
قصدي الى المكان اللي احنا رايحينه
بس كدة
و عشان كدة احنا اخترناااااااااااااااااااااااااااااه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق